29. lokakuuta 2014

Rukousnauha jalkaan miksi?

Vihdoinkin tuli se päivä, kun sain jo monia vuosia haaveilemastani tatuoinnista kuvan jalkaan. Päihkäilin kauan mihin sen haluan ja olenko nyt oikeasti aivan varma kuvasta. Päätin siis tuossa muutama vuosi takaperin, että en ota yhtäkään tautointia enää hetken mielijohteesta. En kadu yhtäkään leimaa mikä kehossani on, mutta muutamassa on parantamisen varaa ja yksi on lähdössä peittoon ennen kuin kesä tulee takaisin. Entinen Fani oli sellainen, hällä väliä minä ja minun ihoni, mutta nyt olen kasvanut huomattavasti ja kyllä niillä kuvilla vaan pitää olla joku tarkoitus. Rakastan tatuointeja yli kaiken ja marraskuussa olenkin menossa uudestaan hakattavaksi ja sitten vielä ennen kesää. Sen jälkeen se on siinä! EHKÄ?


Tämän rukousnauhan paikaksi valikoitui sitten nilkka ja siitä tehtiin sellainen, kuin nilkassa olisi koru. Jos joku miettii sattuiko, niin vastaus on kyllä sattui ja paljon! Mulle oltiin kyllä sanottu, että se on kohtana todella kipeä, mutta kun olin päättänyt että sinne sen haluan, sinne sen myös otan. Olen myös löytänyt Hämeenlinnasta sen oman tatuointiliikkeen, jossa asioin tästä lähin. :)


Rukousnauhaa käytetään monissa uskoinnoissa rukousten laskemiseen, jotta pysytään laskuissa mukana rukouksia lausuttaessa. Toisissa uskonnoissa se on avuksi hengelliseen mietiskelyyn. Sen enempää en ole kyseiseen nauhaan perehtynyt. Minulle se merkitsee suojelusta. Rukousnauhat on myös todella kauniita. Vaikka en itse olekaan kovin uskonnollinen, kuulun kyllä kirkkoon ym, mutta en osaa sanoa olenko uskonnollinen? Mutta anyway, olen aina rakastanut rukousnauhoja, kun ollaan käyty ulkomailla ne pistää aina silmään ja niitä ostetaan kotiin, koska ne ovat niin upeita!

Tarina on kumminkin se, kun täytin 10.vuotta sain ystävältäni Turkista tuodun käsikorun lahjaksi, jossa on tämä sininen silmä. Se oli kädessäni 6 vuotta, jonka jälkeen se hajosi. En ikinä ottanut kyseistä korua pois kädestä. 16.vuotiaana matkasin Espanjaan ja löysin sieltä näitä "hyvä silmä" koruja lisää ja taas käteeni pääsi yksi. Se meni noin 2kk sitten rikki, eli sekin oli kädessäni 6 vuotta, koru hajosi kaupassa siihen tiskille... Heti kun pääsin kaupasta kotiin laitoin taas uuden silmäkorun käteen ja toivon, että se pysyy siinä taas seuraavat 6 vuotta ainakin. ( Mulla on kyllä näitä useampikin, juuri sitä varten jos ne menee rikki). En pysty olemaan ilman korua, tunnen itseni alastomaksi ja tuntuu siltä, että mulla ei ole sitä suojelua mukana. Monessa tilanteessa olen oikeasti vain katsonut tuota korua ja todennut, että kyllä se mua suojelee. :)

idkuva

Myös tämä rukousnauha on mulla sitä varten, että ajattelen sen suojelevan mua. Nyt joku varmaan pitää mua ihan hulluna, mutta niin se vain on. Siinä se on ja pysyy, ei lähde mihinkään, ei mene rikki, ei katoa, toki haalistuu, mutta silloin siihen voi aina lisätä väriä.


Silmä ranteessa, risti jalassa! Näillä on hyvä jatkaa täällä, missä kaikki ei todellakaan mene ei aina niin kuin haluaisi ja pahaa on yhtä paljon, kuin hyvääkin! Minä luotan siihen, että nämä suojelevat minua, sitä en tiedä onko se totta vai ei, mutta niin kauan kuin uskon siihen, uskon sen myös olevan totta.

Nyt haluaisin kuulla teidän tarinoita omista tatuoinneistanne? Onko niillä joku merkitys vai onko ne vaan otettu, kun ovat hienoja? Onko jollain mielessä mennä ottamaan tatuointi? 







50 kommenttia:

  1. Toi on kyllä tosi sievä tatuointi :)
    Mulla ei ole (vielä) yhtään tatskaa, mutta varmasti otan joku päivä. Kunhan saan päätettyä kuvan, jonka varmasti haluan enkä kyllästy siihen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia. :)
      Sitä kannattaa aina miettiä tarkkaan ja sit kun on aivan varma, niin sitten vasta mennä ottamaan. :)

      Poista
  2. Kaunis. .mut miksi Viljami tee sulle enää kuvii ihoon?

    VastaaPoista
  3. Mulla olis tarkotus mennä ottamaan tatuointi, mutta en oikein tiedä missäpäin Oulua kävisi ottamassa. Visio alkaa olemaan aikalailla selvä... kissoihin liittyen. :D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oulussakin on varmaan ihan muutama paikka missä voisi käydä ottamassa? Arvasin, että sun tattoo liittyy kissoihin. ;)

      Poista
    2. Mella! mun on pakko kommentoida kun kerran näin tän sun kommentin ;:D olen sun blogin lukija, ja jotenkin on jäänyt mieleen sellainen asia, kun vannoit,ettet ikinä ottaisi tatuointia. ilmeisesti on mieli muuttunut?

      Poista
    3. Olet oikeassa anonyymiseni! Mä olen blogissa sanonut etten ikinä ottaisi tatuointia, en tosin tiedä kuinka kauan siitäkin on aikaa kun oon sen sanonut. :o Ehkä kyse oli siitä kun mulle ei oo aikaisemmin ollut sellaista visioo minkälaisen tatuoinnin ottaisin, jos haluaisin ja sitten on tietysti se, että kestäisinkö sen kivun. Ei siis kyse ollut siitä, että vihaisin tatuointeja tai että ne näyttäisi rumilta kaikilla... Mä oon kuitenkin viimein saanut päätettyä ja suunniteltua minkälaisen tatuoinnin voisin ottaa ja mitä voisin katsoa lopunikääni omalla iholla. Tämmönenkin jääräpää sentään joskus muuttaa mielensä asioiden suhteen! :D

      Poista
  4. Tällä hetkellä mulla on vain yksi tatuointi, iso lootusmainen kukka yläselässä/niskassa. Otin sen selvittyäni musertavimmasta ja vaikeimmasta vuodesta ikinä. Tavallaan se oli palkinto minulle, kun selvisinkin kaikesta elossa, ja elämänjanoisena.
    Leimaa on tulossa ihoon vielä paaaaljon, rahatilanteen mukaan. Olen ensi viikolla menossa suunnittelemaan seuraavaa.
    Missä liikkeessä käyt? Olen itsekin asunut Hämptonissa ^__^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih! Ihana tarina sun tatuoinnilla. Sillä on siis suuri merkitys!<3
      Mulla on kanssa haaveena yksi iso tatuointi, mutta se vaatisi tosin rahaa niin paljon, että siihen täytyy hetki säästää. :)
      Mä käyn Tattoo Makella. Missäpäin asut tällä hetkellä, jos saa kysyä? :)

      Poista
    2. Oon täs reilun vuoden asunu Tampereella, nyt tääl on toi koulukin ^__^ Perhe on Hämeenlinnassa edelleen. Meillä on ihan varmasti jotain yhteisiä tuttuja, Hämpton on niin pieni paikka :D

      Poista
    3. Niin on! Varmasti tunnetaan kyllä samoja ihmisiä! Käytkö useinki Hämeenlinnassa? :)

      Poista
    4. Yleensä 1-2 krt kuukaudessa, välillä enemmänkin, jos vain suinkin ehtii. Lomilla oon usein pidempäänki ku yhen viikenlopun :)

      Poista
    5. Olisi mahtavaa joskus vaikka juoda kahvit? :)

      Poista
    6. Todellakin ^__^ mä pistän vaikka facessa viestiä, kun tiedän millon oon seuraavan kerran tulossa sinne päin :)
      Ja tietty toisin päin, jos sä oot tulossa tänne isolle kylälle :D

      Poista
    7. Jes! Näin me tehdään. :)

      Poista
  5. Kaunis tatuointi! Rukousnauhoja itsekin aina ulkomailla ihailen ja myös tatuoinneissa bongannut muutaman kerran. Itse en ole tippaakaan uskonnollinen, joten ei ole sitten tullut tuota nauhaa hankittua, mutta mielelläni niitä kyllä katselen, kun kohdalle reissun päällä osuu.
    Mulla ei ole yhtään tatuointia, koska tykkään full sleevestä ja muista isoista kuvista, mutta en kuitenkaan viitsi sellaista itselleni ottaa. Osittain kivun- ja osittain kyllästymisen pelossa. Yksi tatuointi on kuitenkin ollut vakavastikin harkinnassa. Se muistuttaisi mua elämäni (toisesta) rakkaudesta eli matkustamisesta, samoin kuin siitä ettei kannata jäädä paikoilleen junnamaan, mutta sitten taas toisaalta muistuttaisi elämään täysillä juuri tässä. Katsotaan jos joskus saan aikaiseksi sen ottaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Rukousnauhat on oikeasti niin kauniita! En minäkään ole uskonnollinen, mutta oon vaan hankkinut niitä sen vuoksi, että pidän niistä. Ehkä sillä ei oo niin väliä? :D
      Oih, kuulostaa todella kivalta, kannattaa harkita tarkkaan! Se meinaan sitten tulee pysymään siinä, eikä kyllä millään lähde pois! Itse haluaisin kyllä myös jonkun todella suuren tatuoinnin, mutta rahatilannen ja kyllästyminen pelottaa minuakin. :D

      Poista
  6. Kiva tatska ja tuo ei ainakaan hajoa
    Mulla ei oo yhtään

    VastaaPoista
  7. Musta idea on ihana tuossa tatuoinnissa... Ite en pystyis ottaan tatuointia, ku mut pitäis ensin nukuttaa, että kestäsin sen kivun. Oon sen verrran kipuherkkä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon. :) Ei se oikeasti satu niin paljoa, että sitä ei kestäisi. ;)

      Poista
  8. Mulla on sekä merkityksellisiä, että "merkityksettömiä" tatuointeja. Ja tatuointeja on melko monta; yksi projekti jatkuu joulukuussa ja sitten olisi edessä yksi peittoprojekti.
    Omalla kohdallani nälkä kasvaa syödessä ja on monta tatuointia, jotka vain odottavat pääsyä iholle. Uskon olevani jossain vaiheessa todella tatuoitu.
    Sun rukousnauha on hyvin kaunis ja siro! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Multa löytyy noita merkityksettömiä kanssa ihan muutama. :D Ai sullakin on peittoprojekti, mun täytyy kanssa aloittaa se ennen kesää, jotta saan tuon jalan kuntoon. :)
      Tatuoinneista ei voi oikein sanoa muuta, kuin että otat yhden sit se on menoa! Mun mielestä tatuoinnit on seksikkäitä, kun ne on isoja ja niitä on paljon. ;)
      Kiitos paljon <3

      Poista
  9. En mä ainakaan pidä sua outona; mulla on esimerkiks ristikaulakoru lähes aina kaulassa, koska aattelen juurikin sen suojaavan. En osaa myöskään vastata kysymykseen uskonnollisuudesta, mut uskon silti siihen että se koru voi tuoda turvaa:)

    Mulla ei kyllä oo yhtään tatuointia, en varmaan uskaltas ottaa kun jos sitä sitten alkaa katua.. Ja luultavasti matalan kipukynnyksen omaavana en kestäis sitä kipua:D

    Tuo sun rukousnauha on kyllä hieno:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa!! Aivan upeeta, että jollain toisella on samanlainen ajatus! Multa on muutaman kerran kysytty, että olenko uskonnollinen, mutta mä en ihan oikeasti osaa vastata siihen. :o

      Niitä ei kyllä kannata ottaa, jos ei oikeasti ole varma. Se on meinaan menoa, kun otat yhden niin haluat toisen. Ps. Se ei oikeasti satu, niin paljoa että sitä ei kestäisi. :D

      Kiitos Anni. :)

      Poista
  10. Tätä päivää on monet lukijat odottaneet :D Sait aikanaan netissä aikaan pienen kohun kamalista tatuoinneistasi ja niitä levisikin jo pitkin nettiä. Hyvä että olet tullut sen verran järkiisi että tajuat peittää ne. Kannattaa miettiä todellakin useamman kerran kun laitattaa itsellelleen mitään ihoonsa, saati että antaa jonkun osaamattoman niitä tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Anonyymi!
      Sanoinko, että aion peittää kaikki tatuointini, jotka Viljami on minulle tehnyt? Sanoinko myöskään, että tämä yksi mikä lähtee peittoon on Viljamin tekemä? Toivoisin myös, että te ketkä tuotte noin jyrkästi omat mielipiteenne esiin, niin olistte myös kasvaneet ja kehtaisitten tulla puhumaan omalla nimellä. :)

      Poista
  11. Kaunis koru! Toiset kerää taidetta seinilleen, toiset ihoonsa :). Mulle tatuoinnit on vähän kuin päiväkirja iholla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sinähän sen sanoit! Juurikin noin. :)

      Poista
  12. Mulla kans korut tuo turvaa. Ite oon haaveillu jo jonkin aikaa jostain pienestä tatuoinnista mutta jotenkin ajatus tuntuu vielä turhan pelottavalta kivunpelon takia :/ Yks haave olis saada risti korvan taakse, joka kuvastais sitä miten kiitollinen oon siitä että kesken menneet sisarukset tavallaan on silti mun elämässä suojelusenkeleinä :) tai näin mä ainaki oon ajatellu ja osittain myös kokenu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koruissa on sitä jotain! Sen voin sanoa, että se ei oikeasti satu niin paljoa, että sitä ei kestäisi. :) Jos oikeasti haluat tatuoinnin, niin älä pelkää kipua, sen kyllä kestää. :) Oih<3 Niin se varmasti onkin!

      Poista
  13. Minulla on parikin tatuointia ja vielä pari ideaakin. :D Toinen on ranteessa, se symboloi kodista pois muuttamista ja sitten toinen on jalassa, se alkaa juurikin tuolta nilkasta, kiertää pari kertaa jalan ympäri ja loppuu tuohon polven alapuolelle. Se taas on mummolleni, joka kuoli muutama vuosi sitten. Sitä pitäisi mennä korjaamaan, koska jälki on huonoa ja tahtoisin vielä jalkapöytään lisäystä, eli pari lumpeenkukkaa. Mutta rahoja ei vielä ole kasassa ja se vaan koskee niin kauhean paljon. Huh, en tiedä uskallanko mennä korjauttamaan sitä :D Minulla ei myöskään sen kivun takia jalka pysy yhtään paikoillaan, koska lihakset vaan nykii tahattomasti, joten tatuoiminen myös kestäisi kauan.. Toisena ideana olisi laittaa jotain noihin kissoihin liittyvää. :) Ja todellakin johonkin kivuttomampaan paikkaan kuin jalka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih! Mahtavaa! Varmasti kauniita tatuointeja molemmat ja se vielä, että niissä on ideat! :) Joo kyllä tohon jalkaan sattuu aika paljon, mutta kyllä sen kestää ehkä? Haluisin itsekin vielä jossain vaiheessa toiseen jalkaan sellasta tribaalin tyylistä, mutta saa nähdä kestänkö sitä. :D Mulla kanssa parikin kertaa jalka oikein pomppasi ylös, kun osu johkin.. :D Musta tuntuu, että mikään muu mun tatuoinneista ei oo sattunut noin paljon, kuin tuo jalka? Toiset ei ole kyllä edes sattuneet. Vähän vaan nipistänyt. :D

      Poista
  14. Hieno tatuointi :)

    Mulla tatuointiin pitää olla tarkoituksensa ja tällä hetkellä ainut tatuointini symbolisoi henkiseen kasvuun ja onnellisuuteen pyrkimistä (kuva täällä: http://jakaikkimuu.blogspot.fi/2014/05/rokkityttojen-ilta.html). Ajattelen sen muistuttavan huonoina päivinä, että aina on jotain hyvääkin. Vähän niinkuin tuossa postauksessa kirjoitit. :)

    Seuraava kuva on jo mietittynä, mutta rahaa puuttuu vielä, enkä ole keksinyt sille paikkaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :)

      Oih ihana<3! Kyllä se vaan on niin kiva, kun omistaa tatuoinnin jolla on tarkoitus! Vaikka on paljon pahaa, niin onneksi on myös hyvääkin<3!

      Mulla on parin viikon päästä aika! Apua, kuva mikä tulee on mulle tärkeä, mutta en ole vielä päättänyt minne sen otan. :D

      Poista
  15. Tää on kyllä ihana tatuointi ja kaunis tarina sen takana ♡
    Miulle on siunaantunut useampikin tatuointi, on kuvia millä ei sinänsä ole merkityksiä muuta kuin ystävä joka on tehnyt sen, sen päivän tapahtumat muistuvat mieleeni kuvaa katsoessa tai muuta vastaavaa. Eli joka kuva kertoo miulle elämästäni jotain vaikka itse kuvakuvasta se ei kävisi ilmi. Mutta sitten on tosiaan näitä merkityksellisiä kuvia kuten vaaleanpunainen pantteri jalkapöydässä :D
    Ja kauhee kuvakuume! Kuva olis valmiina mutta en vain ole saanut aikaiseksi varata aikaa :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanuus<3!
      Mä en oo missään nähnyt kuvia sun tatuoinneista? :o Mutta periaatteessa jokaisella tatuoinnilla on joku tarkoitus / muisto. :D Pinkkipantterikin kuvastaa sua, joten ei se nyt merkityksetön oo. :D
      Mulla on aika parin viikon päästä apua! Kuva on, rahat on, mutta se minne otan sen on vielä auki? :D

      Poista
    2. Mie en olekkaan esitellyt tatuointejani oikeen missään xD
      PinkkiPantteri on kuvistani se, jolla on "suurin" merkitys ♡ Sen tarinan mie olen laittanut esille blogiin, mutta muut kuvat eivät ole päässyt julkisuuteen.
      Jos sie et keksi mihin otat uuden kuvan niin mie voin tulla apuun ja laitetaan miulle se kuva niin sie saat lisää aikaa miettiä ;DD

      Poista
    3. Minä oon ja oon saanu kauhean paskaryöpyn kyllä niskaani! Välillä sitä miettiii olisiko vaan pitänyt jättää esittelemättä... Joo eiköhän tehdä niin, että tuut tänne Hämeenlinnaan ja laitetaan sulle se kuva. ;) Mä ottaisin sut ihan mielelläni meille. <3

      Poista
    4. Voi ei :/ Hokasin just tuon anon kommentinkin.... Se on niin helppoo tulla kommentoimaan anona ;)
      Mie kuule otin eilen itseäni niskasta kiinni! Oli viikon ainut vp eli tietenkin shoppailupäivä niin kävin varaamassa ajan itelle! :D 25. pvä saan uuden kuvan, en malta odottaa ^.^
      Mutta jos eksyn sinne päin niin ilmoitan kyllä siulle! Olis ihan huippua nähdä! ♡

      Poista
    5. Niimpä. :( Oon kyllä saanu monelta anolta todella paljon paskaa niskaan. :( Mutta sitten on niitä ihaniakin anoja <3 APUA! En millään malta odottaa millaisen kuvan otat. ;)
      <3 Meiän on kyllä pakko nähdä jossain vaiheessa! <3

      Poista
  16. Onpa kaunis tatuointi! Ja tarina sen takana on tosi ihana! Mullakin on jalkapöydässä tatuointi, ja ai jukoliste, miten kivualias paikka tuo onkaan tatuoida! :D Tunsin sen kivun jalassani kun katsoin tuota ekaa kuvaa. :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, kiitos paljon Janna<3 Huhu, kun ees muistelen tuota päivää!! Ei kiitos! :D Toisaalta haluisin myös toiseen jalkaan, mutta en kyllä tiedä uskallanko enää ottaa. :D

      Poista
  17. Äh, kirjotin pitkästi, mutta jotain kävi. En tiedä, tuliko se kommentti mihkään.
    Kaunis tatuointi! Mulla on yksi tatuointi ja se on pieni härkä luolamaalaustyyliin. Mietin pitkään, minkä haluisin ja onneksi en ottanut aikanaan mitään hetken mielijohteesta. Kun näin tuon kuvan, niin se tuntui heti omalta. Horoskooppi on härkä, mutta on se muutakin. Jos läheisiltä kysyy, niin kuvaa hyvin mm. mun luonnetta. Seuraavaksi tahtoisin lumitähden, mutten tiedä mihin. Härkä on jalkapöydässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ollut tullu muuta kommenttia. :( Toi on niin ärsyttää, kun kirjoittaa pitkän tekstin ja sitten se katoaa..
      Onneksi oot miettinyt tarkkaan, koska tatuoinnit on kumminki ikuisia! Ja vielä se, että olet heti tuntenut sen omaksi! Onko sulla blogissa kuvaa siitä? Muistaakseni en oo ikinä nähnyt ainakaan? Oih lumitähti!! Siitä tulee varmasti kaunis, jos meinaat jossain välissä ottaa sen. :)

      Poista
    2. Ei mulla oo blogissa kuvaa, enkä viitti laittaa, koska porukat seuraa mun blogia ja ne ei tiedä siitä :D Kyllä se lumitähti varmaan joskus tulee otettua, kun vaan sen paikan keksis...

      Poista
    3. :D Whaat? Etkö oo ikinä kertonu? Eikö ne tykkää tatuoinneista? :)

      Poista
    4. En oo, eikä se nyt oo ollu mulla ku pari kuukautta. Ja joo, ne ei tykkää niistä :)

      Poista

Kiitos kommentista ♥