26. lokakuuta 2015

Haastetrio 2015 / Lokakuu: Asu & Kynnet

Näiden kynsien jälkeen olisi enää kahdet haastekynnet toteuttamatta ja sitten olisi taas yksi haaste suoritettu loppuun. Ensi vuodelle on jo suunnitteilla oma haasteensa, mutta siitä myöhemmin lisää, kunhan saadaan suunniteltua kaikki loppuun. Haasteita on kiva toteuttaa ja varsinkin nämä kuukausittaiset ovat olleet mieleen, vaikka niiden teko ja julkaisu tuntuukin jäävän ihan viime tippaan.

Lokakuun kynnet ei sitten ottaneet onnistuakseen ja mietinkin muutamaan otteeseen julkaisenko edes näitä, mutta antaa mennä. Menetin hermoni tarpeeksi monta kertaa, joten en halunnut edes ottaa uusinta yritystä.


Sain idean kynsiin lemppari legginseistä, jotka mulla on useimmiten jalassa. Olen legginsien suuri rakastaja ja jos vaan mahdollista niin mieluummin legginsit kuin farkut. Värit oli helpot harmaata ja mustaa. No ensimmäinen ongelma ilmenikin siinä, ettei mulla ole tummanharmaata creme lakkaa. Kaivoin ja kävin kaikki läpi, mutta kun ei ole niin ei ole. Lopulta päädyin Essencen I'm The Boss! harmaaseen, jonka seassa on hopeita flakies-lastuja. Lakka levittyi kynsille nätisti kahdella helpolla kerroksella ja kuivui nopeasti. Kaunis lakka, mutta ei juuri tähän lakkaukseen sopiva. 


Selasin kaikki laatat läpi, jotta löytäisin edes legginseihin sopivan kuvion ja se löytyikin BM-603 laatasta. Leimauksessa käytin MoYou:n mustaa ja CesarsShopin uutta jumbo stampperia. Tässä tulikin vastaan ongelma numero 2, en saanut leimoja suorassa kynsille, vaan ne meni vinoon. Tämä ei johdu laatasta eikä stampperista, vaan ainoastaan leimaajasta. Annoin olla leimojen vinossa, vaikka ne ärsyttikin.


Lopuksi halusin matata kynnet, jotta ne näyttäisi edes hitusen paremmilta, mutta mites kävi sitten? Levitin mattalakan liian nopeasti leimauksen jälkeen ja sain vain sotkua aikaan. Tässä vaiheessa kaikki oli jo mennyt niin pieleen, että luovutin. Otin kuvat ja poistin lakat.

Heitän kynnet suoraan fail-kategoriaan, enkä halua katsella näitä sen enempää. Hyvä etten jo heittänyt legginsejäkin kynsien takia roskiin.


Parempaa kynsi onnea ensi kerralla.

Ps. Olen tehnyt haasteeseen myös farkkukynnet, joista pidin oikein paljon! Pitäisiköhän sittenkin kallistua enempi farkkuihin.

Legginsit vai farkut? 




26 kommenttia:

  1. Tosi hyvin oot onnistunut! Synkät värit miellyttää kynsillä jopa mua, jos niissä on 'jotain kivaa' niinkuin näissä tuo kuviointi. :)

    Jee, todellakin enää 2 kertaa Haastetrioa jälkellä. Tää Asu & Kynnet on ollut niin mukava aihealue että mä oon takertunut lähinnä vaan siihen. Kuivamarmoroinnin oon tainnut tehdä vain kerran(!!) ja Kirjakynnetkin vissiin ainoastaan kahdesti... Vielä ehtis tarttua molempiin noihin, mutta saas nähdä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon. :)

      Ei ole enää paljoa jäljellä! Mä oon kanssa pysytellyt tässä Asu & Kynnet -teemassa, vaikka kyllä kuivamarmorointikin olisi kiinnostunut. Kirjoja en ole lukenut tänä vuonna yhtäkään, joten siihen on ollut vaikea lähteä mukaan. :D

      Poista
  2. Ainakin näin kuvien perusteella näyttää hyvältä, mut ymmärrän kyllä, että jos tehdessä ei meinaa sujua niin ei välttämättä lopputuloskaan tekijää miellytä. Mä kuitenkin tykkään näistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Näiden kanssa kyllä mikään ei mennyt putkeen! :D

      Poista
  3. Hyvin mätsää nuot! Mää oon legginsityyppi ja kollarityyppi, farkkuja en ees omista. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Collaget on kanssa mun mieleen, mulla onkin melkein aina kotona collaget jalassa. :D Farkkuja omistan muutamat, mutta harvemmin niitä tulee käytettyä. :o

      Poista
  4. Mä en edes huomannut että noi leimat olis jotenkin vinossa ellet olis sanonu. :D Musta nää on haasteeseen nähden tosi onnistuneet, ihan selkeet leggarit kynsillä! :3
    Ja kyllä, mieluummin leggarit jalassa tälleen kotona, mutta ihmisten ilmoilla farkut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse sen huomaa heti ja varsinkin kun mikään ei onnistunut kynsiä tehdessä. :D Kiitos paljon muru. <3
      Mä vedän ihmisten ilmoilla ihan leggareilla ja collageilla. :D

      Poista
  5. Mieki rakastan leggareita ja harvemmin muuta jalassa =)

    VastaaPoista
  6. Legginsit <3 !!! Mä en mitään muuta pidäkään :). Mun mielestä näissä kynsissä ei ole mitään vikaa, mutta tiedän kyllä miten kynnet (ja legginsit) voi alkaa ketuttamaan jos kaikki tuntuu menevän pieleen. Mä muuten rakastan tätä Essencen lakkaa ja olen superkade, että sulla on se (koska mulla ei ole, yhyy) :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tän mä arvasinkin! :) Hahha, meinasi kuule lentää roskiin sekä legginsit että lakat. Ei onnistu, ni ei onnistu! Tein eilen sitten heti uudet kynnet ja ahh rakastuin niihin. Miten se voikin olla, että välillä kaikki menee niin pieleen ja taas toisella kerralla se on kuin lasten leikkiä? Yhyyyy, sun pitää hankkia tämä? NYT <3

      Poista
  7. Mun mielestä nää näyttää tosi kivoilta! :)

    VastaaPoista
  8. No voi sun hemmetti, mä just tulin kehumaan näitä! Kivat kynnet ja kivat leggarit!

    VastaaPoista
  9. Miusta tää on hyvin toteutettu kokonaisuus, mutta voin kyllä omaksua siun fiiliksen näitä tehdessä kun mikään ei onnistu :D No kummiski, mie tykkään tästä lopputuloksesta, enkä olisi huomannut vinossa olevia leimoja jos et olisi sanonut ^.^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos muru. <3 Itse sitä huomaa vaan kaikki virheet heti!

      Poista
  10. Mä aloin just viime viikolla inhota yksiä kynsiä kun en meinannut millään saada niistä hyvää kuvaa instagramiin! Päätinkin jo laittaa siinä käytetyn lakan kiertoon kun ärsytti niin paljon. Eli ymmärrän täysin fiilikset.

    Mä oon huomannut että mattapäällyslakka levittää leimat tosi helposti niin laitan aina siihen väliin normi pikakuivattajan. Mutta nää sopii kyllä täydellisesti noihin leggingseihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahha. :D Mä niin tiedän tuon tunteen! Itselle käynyt useasti ihan samoin!

      Mietin kanssa jälkikäteen, että olisi pitänyt ensin laittaa pikakuivattaja ja sitten vasta mattalakka. Ensi kerralla muistan! :)

      Poista
  11. Vautsi, näähän on just hienot ja hyvin onnistunu. :) Tuo essence tuo tommosen kivan pikku lisän näihin. Mää tykkään legginseistä enemmän ku farkuista, mut farkkuja mää silti käytän melkeen aina. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) No itsekin mietin aluksi, että eihän se glitter haittaa, tuo vaan sitä jotain. :D Mä en käytä itse farkkuja melkeen ikinä... Ostan kyllä niitä, mutta eipä tuu käytettyä??

      Poista

Kiitos kommentista ♥