5. toukokuuta 2012

Häät 12.6.2010

Ajattelin tehdä tähän väliin, pienen postauksen meijän häistä, kun sitä on nyt muutamaan otteeseen multa pyydetty. :) hypätkää ohi, jos ette jaksaa lukea meijän häistä, luvassa maratooni postaus.

Kuten varmaan ootteki jo lukenu että viljami kosi mua kolme kertaa ennen kuin suostuin, meijän virallinen hää päivä on 15.2.2010 kun mentiin maistraatissa naimisiin, todistamassa meillä oli viljamin pikkusisko, veli ja äiti. Silloin me sanottiin tahdon. Jälkeen päin kun ajattelen niin se oli ihana tilanne, mutta sillon olin jotenkin niin paniikissa, että en osannu kunnolla nauttia siitä, hyvä ku ees muistan siitä mitään :) Mentiin siis sen takia maistraatissa naimisiin, koska viljami ei kuulu kirkkoon. Suoraan maistraatista lähdettiin hyvinkäälle, kertomaan asiasta mun äitille, joka ei osannu uskoa sitä todeksia, eka se nauro, ja sit itki :D Sen jälkeen lähdettiin syömään popinoon, ja juhlittiin hieman. + vietettiin hää yö ! ;)


Me <3
Sitten alkoikin kauheat hää järjestelyt, meillä oli kevät aikaa valmistella häitä, ja se tuntu jotenkin tosi lyhyeltä ajalta saada kaikki tehtyä. Oltiin siis varattu kirkko 12.6.2010 kello 16.00 vai oliko se 17.00 ? :) Mä tiesin jo heti ketkä on mun kaasot, ja viljamin tiesi kenet ottaa bestmaniksi. Ne sitten autto meitä melkeenpä koko ajan, muistan aina kun tein listan, mitä kaikkee pitää tehdä, ja tuntu että se ei ikinä lopu, vaikka aina veti yli ku oli tehny jonku jutun, ni heti listaan tuli seuraava asia.

Mun hääpuku, ei oo mikään tavallinen, mä tiesin heti että en halua mitään pitkää valkosta mekkoa, vaan ihan normaalin valkoisen mekon ( joka on ostettu ihan kaupasta ) en ois voinu ikinä kuvitella mulla jotain iso hää pukua päällä?? :o Mutta nyt jos saisin valita uudelleen mä tosiaanki miettisin uudelleen, sen hääpuvun laittamista päälle, mutta sillon se ei tuntunu hyvältä.

Toinen ongelma mikä tuli vastaan, oli että mä en osaa kävellä korkokengillä, joten mulla oli puol vuotta aikaa opetella, ja tosiaan, mä en sitä vaan oppinu, aina ku koitin ni mulla oli nilkka ihan vinossa, ja kompuroin tuolla maassa, joten korkkarit sai unohtua, ja laitoin balleriinat suosiolla jalkaan.

Sitten suunniteltiin meijän hääkakut, en halunnu mitään mansikka/ kermavaahtoa kakkua, vaan juustokakut, ja voileipä kakut, ja paljon kaikkea pientä tarjottavaa, meillä ei ollu ruokailua, koska häät alko niin myöhään, mutta hyvin pärjättiin noilla syötäville.

Ymymym, tää lista ei loppuis ikinä jos kertoisin kaiken, hää järjestelyt meni hyvin, saatiin hankittua kaikki mitä piti, vuokrattua paikka jossa häät pidettiin, hankittua hää auto, koristeet, syötävät, virosta juomat,  karaoke vetäjä, tarjoilijat, siivoojat, vaatteet, hiustenlaittaja, meikkaaja, kaaso, bestman, lähetettyä kutsut, tehtyä hää karkit, kyltit, keksittyä leikit, järjestää paikat, harjoitella hää valssia, viljamin pikku sisko laulo meille tauskin - sinä vain. ja vaikka mitä :) Ja suurin kiitos kuuluu kaasolle, bestmanille, mun rakkaalle äitille, viljamin rakkaalle äitille, veljille, katalle, ja mun äitin mies ystävälle, ne oli meijän suurin apu silloin <3

Kirkosta poistuminen.
Sitten aamuun 12.6, heräsin jo joskus 8 aikoihin, koska meillä oli ihan älyttömästi vieraita yötä, kun sukulaiset tuli kauempaa jo päivää ennen. Aamulla kun heräsin, ni en ois halunnu nousta sängystä, mua pelotti ihan tajuttomasti, mutta kun pääsin ylös, niin sain vähän rauhotettua itteä, ja pakkohan se oli koittaa syödäkin jotain, ettei taju lähe alttarilla. Hain mun kampaajan 10 aikoihin rautatieasemalta, ja meikkaajana toimi mun kaaso, me jäätiin laittamaan mun hiuksia ja meikkiä, ja viljami oli koristelemassa hää autoa, ja viemässä kylttejä hää paikalle. Saatiin mun hiukset valmiiks, halusin ihan perus kampauksen eli kiharat ja mun piti laittaa tiara, mutta laitoinki vain hopeisen pannan päähän. Sitten laitettiin kaikki valmiiks, juotiin siinä skumppaa vähän, ja auto tuli hakemaan mua kirkkoon, siinä vaiheessa sydän löi ja varmaan aina yhen kerran ympäri. Mun äitin mies ystävä saatto mut alttarille, ja kun pääsin siihen, en voinu kääntyä kertaakaan ympäri, tai olisin kuollu jännityksestä, me oltiin viljamin kanssa molemmat niin jännityksestä soikeena että ei muisteta siitä mitään, muuta ku että pidettiin kiinni toisista ettei kuupahdeta.

Alttarilla
Sitten kirkosta lähdettiin hää autolla ajelulle, ja kohti meijän hää paikkaa, hauholle :) Siellä kaikki jo odotti meitä skumppa lasit kädessä ja sitten kilisteltiin, se oli niin hienoa, kaikki ystävät ja sukulaiset siellä, vieraita tais olla 80-100? en oo varma. Syötiin kakkua, juotiin boolia, juteltiin. Ja kun kaikki oli syöny niin alkoi karaoke, joka jatkui sitten yö 2 asti, kaikki tykkäs laulaa, viljamin pikku sisko laulo meille tauskin - sinä vain, viljami laulo mulle muutamankin biisin, en nyt enään muista mitkä ne oli. Sitten leikkeinä meillä oli morsiamen ryöstö, tee hää puku morsiammelle, kysymys leikki ei muuta. Sormukset vaihdettiin hää paikalle, koska mehän oltiin jo sillon talvelle maistraatissa vaihdettu ne, mutta ne oli vaan väli aikaset, hää paikalla kumpikin antoi uudet.
Sormusten vaihto

<3
Hää tanssi

<3
Sitten loppu ilta meni jutellessa, laulaessa,juodessa. me lähdettiin hää paikalta joskus 3 aikoihin yöllä, ja vieraat jäi vielä sinne juhlimaan :) Seuraavana päivänä meitä tultiin hakemaan hää paikalle, hakemaan lahjat, ja jäätiin kattomaan ku muut siivoo ja on kauheessa krapulassa :D En voi muuta sanoa ku että meillä oli todellakin onnistuneet juhlat, ei ois voinu paremmin mennä, ja voisin koska vaan viettää tuon hääpäivän uusiksi (: ELÄMÄNI PARAS PÄIVÄ <3

Kiitoksia:

Äideille, latelle,sukulaisille,kavereille,vieraille,kaasolle,bestmanille,veljille,katalle,ipsulle,karaoke vetäjällä, hennalle joka toimi kampaajana, miralle joka toimi kaasona ja meikkaajana, monalle kaasona toimisesta, kaikille jotka autto meitä järjestämään näinkin ihanat häät. <3 : fani

10 kommenttia:

  1. onnea vaan teille molemmille toivon että liittonne kestää loppu elämän

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sitä mekin toivomme. Olin tosi nuori kun menin naimisiin, mutta se on tuntunu koko ajan oikeelta ! <3

      Poista
  2. Ihanaa fiilistellä hääjuttuja:) Omista häistä tulee heinäkuun lopulla vuosi ja niitä tulee mietittyä niiin usein, oli se vaan niin uskomaton päivä<3 Kaunis morsian olet ollut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eikö ookki (: mietitään niin usein häitä, ne oli vaan niin ihanat, että ei voi muuta sanoa! :) kiitos todella paljon <3

      Poista
  3. Oiii ihana postaus <3 ja ihanat häät ollu teillä :)<3

    VastaaPoista
  4. AAAWWWWWWWWW, IHANA! <3 Sä oot niin kaunis morsian :3

    VastaaPoista
  5. Hahaa, oli pakko kaivaa tää postaus esiin kun just puhuttiin tästä! Ja mäpä muistankin ainakin yhden niistä biiseissä, minkä tuo sun sulhos laulaa lurautti sulle. Se oli Vilkin "lempparibiisi" se kuuluisa 'Jos sä tahdot niin', tosin mukana saatto olla myös esittäjän omia sanoituksiakin. ;) kiitos teille vielä murut, että sain kunnian toimia kaasonasi, ja olla niinkin suuri osa teidän tärkeää päiväänne. I love you both <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jotenki arvasin et etit tän tuolta♥ on niin ihana muistella hyviä aikoja! Oot mulle niin rakas ja tärkeä. Onneksi suostuit olemaan mun kaaso♥ olet rakas♥

      Poista

Kiitos kommentista ♥